Mistä tukea harrastusmaksuihin?

Lapsen harrastus ei saa päättyä perheen taloudellisen tilanteen takia. Tilanteissa, jossa perheellä on taloudellisesti hankalaa maksaa harrastuksista aiheutuneita kuluja, olkaa hyvissä ajoin yhteydessä joukkueenjohtajaan tai seuran toiminnanjohtajaan. Alla tietoja erilaisista tukimuodoista ja organisaatioista, joilta tukea voi hakea.

REIPPAAN NAISET

Reippaan Naisjaosto on perustettu 1979. Vuonna 1994 Reippaan Naiset ry. rekisteröityi yhdistykseksi. 40-vuotis synttäreitä yhdistys vietti tammikuussa 2019. Toiminnan tarkoituksena on kerätä varoja FC Reippaan junioreille. Olemassa olonsa aikana Reippaan Naiset on tukevat juniorityötä jo lähes 300 000 eurolla. Mm. Etelä-Suomen aluehallintoviraston FC Reippaalle myöntämä 3600 euron tuki vähävaraisten lasten harrastamisen tukemiseen jaetaan Reippaan Naisten kautta.

• Reippaan Naisille voi lähettää vapaamuotoisen tukihakemuksen osoitteeseen reippaan.naiset@gmail.com
  • Reippaan Naiset etsii uusia jäseniä toimintaansa.
  • Lisätietoja puheenjohtaja Anitta Hukka 050 570 4228 tai sihteeri Pirjo Varumo 050 357 8353.
  • Reippaan Naisten toiminta pitää sisällään aktiivista varainhankintaan ja osallistumista FC Reippaan tapahtumiin.

PAYBACK LAHTI

Payback Lahden tavoitteena on tukea taloudellisesti vuosittain kymmeniä tuen hakijoita, jotta lapset ja nuoret voivat toteuttaa omia unelmiaan. Tuen saaja voi olla liikuntaa tai urheilua rekisteröidyssä yhdistyksessä harrastava lapsi, nuori (alle 16-vuotias), joukkue tai ryhmä lajista riippumatta.

PELASTAKAA LAPSET RY

Pelastakaa Laspet ry:n tukee lapsia, joiden mahdollisuus jatkaa harrastustoimintaa on uhattuna perheen vähävaraisuuden tai muiden sosiaalisten haasteiden vuoksi. Ohjelma on tarjonnut useille perheille tukea lapsen harrastustoimintaan.

TUKIKUMMIT

Tukikummien kautta voivat perheet hakea avustuksia lasten harrastustoimintaan. Avustukset ovat kertaluontoisia ja perhekohtaisia. Tukikummi-säätiö kanavoi saamansa lahjoitukset Kirkon diakoniarahastolle. Avustustenjakoperustasta vastaa kirkot omien sääntöjen ja käytänteiden mukaisesti. Aina avustusta hakiessa tulee perheen olla yhteydessä paikallisseurakunnan diakoniatyöntekijään.

HOPE RY

Hope ry:n perusajatuksena on hyvän kierre sekä antaa lapsille tasa-arvoisemmat mahdollisuudet arkeen. Se toimii 20 paikallistoimijan voimin eri puolilla Suomea. Hope auttaa vähävaraisia ja muun muassa kriisin kohdanneita lapsiperheitä. Hopelta on mahdollista hakea tukea lasten harrastustoimintaan.

LAHDEN SEURAKUNTAYHTYMÄ

Lahden seurakuntayhtymältä on mahdollista saada tukea lasten harrastustoimintaan.

FC Reipas ry

Lahden stadion, Urheilukeskus