Oletko kiinnostunut jalkapallosta? Miten pääsen mukaan toimintaan?

FC Reippaan toimintaan ovat tervetulleita kaikki halukkaat tytöt ja pojat. Jokainen lapsi tai nuori on riittävän hyvä liikkuja seuraamme.

• Mukaan voi tulla milloin tahansa
  • AINA voi kokeilla ilman veloitusta.
  • Järjestämme toimintaa 4-20-vuotiaille lapsille ja nuorille

Seuramme slogan Iloa - Innostumista - Intohimoa ohjaa kaikkea seuran toimintaa. Pääajatuksena on, että lapsi tai nuori saa positiivisia kokemuksia jalkapallon parissa, ja että jalkapallosta tulisi koko perheen iloinen harrastus.

Kätevin tapa tulla mukaan toimintaan on olla suoraan yhteydessä lapsen tai nuoren oman ikäluokan vastuuvalmentajaan tai joukkueenjohtajaan. Yhteystiedot oman ikäluokkasi henkilöille löydät navigaation linkistä Yhteystiedot - Toimihenkilöt. Henkilön nimeä klikkaamalla saat auki kyseisen henkilön yhteystiedot. https://www.fcreipas.fi/joukkueyhteydet tai kysy harrastuksesta osoitteesta info@fcreipas.fi

Alla esimerkki, miten joukkueemme on nimetty

• T11 / 2013-14 on tyttöjen joukkue. joka osallistuu 11-vuotiaitten toimintaan ja jonka pelaajat ovat syntyneet vuosina 2013 ja 2014
  • P8 / 2016 on poikien joukkue. joka osallistuu 8-vuotiaitten toimintaan ja jonka pelaajat ovat syntyneet vuonna 2016

JOUKKUEIDEN VERKKOSIVUT

Jokaisella joukkueella on oma verkkosivunsa, josta löytyy mm. harjoituskalenteri, uutisia, ilmoittautumiset sekä toimihenkilöiden yhteystiedot. Joukkueiden sivut löytyvät tämän sivun tummanharmaalla pohjalla olevasta navigaatiosta

• Tytöt 7-18-vuotiaat - 2005-16-syntyneet
  • Pojat 7-11-vuotiaat - 2013-17-syntyneet
  • Pojat 12-20-vuotiaat - 2004-2012-syntyneet

Miten löydän oman lapseni oikean joukkueen tiedot?

• Uudet pelaajat osallistuvat aina ensin Mustien joukkueiden toimintaan
  • Jos navigaatiossa/listalla lukee esim. P13 / 2011 Musta
  • Ensimmäinen kirjain-numero-yhdistelmä tarkoittaa sukupuolta ja pelaajien ikäluokkaa
  • Toinen numero tarkoittaa syntymävuotta
  • P13 tarkoittaa sitä, että joukkue osallistuu 13-vuotiaiden poikien ikäluokan toimintaan
  • 2011 tarkoittaa syntymävuotta

KAUSI

Kaikkien joukkueidemme toimintakausi alkaa 1.11. ja päättyy 31.10. Mukaan toimintaan voi kuitenkin tulla milloin tahansa. Harjoitusolosuhteiden saatavuuden vuoksi joukkueiden harjoituskalenterit muuttuvat 2-3 kertaa vuodessa. Talvikaudella olosuhteet ovat tilan suhteen niukat, kesällä tilanne on hyvä. Harjoitusvuorot vaihtuvat maalis-huhtikuussa, touko-kesäkuussa ja syyskuussa johtuen tekonurmikenttien sekä luonnonnurmien eriaikaisesta aukiolosta.

Toimintaan tai maksuihin ei tarvitse sitoutua heti, vaan seuran ja joukkueen toimintaan voi tutustua muutaman viikon ajan veloituksetta. FC Reipas on yhdistys. Yhdistystoiminta on yhdessä tekemistä jäsenistön hyväksi, jossa vapaaehtoisuus ja osallistuminen ovat perusolettamuksia. FC Reipas ei ole palveluyritys, vaan toiminnan mahdollistaja. Kaikessa toiminnassamme tarvitsemme aikuisten ja perheiden tukea.

TOIMIHENKILÖT ja AIKUISET

Kaikkien joukkueiden organisaatio muodostuu ainakin seuraavista henkilöistä, joista vastuuvalmentaja on seuran hankkima. Muut toimijat ovat lähes poikkeuksetta pelaajien vanhempia.

• Vastuuvalmentaja – seura ”palkkaa”
  • Apuvalmentajat – vanhemmista
  • Joukkueenjohtaja – vanhemmista
  • Rahastonhoitaja – vanhemmista
  • Huoltajat – vanhemmista

MAKSUT

• Jäsenmaksu seuralle - 20 €
  • Toimintamaksu seuralle - 425-650 € / 12 kk iästä ja joukkueen tapahtumien määrästä riippuen
    • Maksusta katetaan valmentajapalkkiot, harjoitusvuorot, toimiston palvelut, FC Lahden koti-ottelut, kesän jalkapallokoulu
    • Perhefutiksen, jalkapallokerhojen ja jalkapallokoulun toimintamaksut 51-131 €
  • Joukkuemaksu joukkueelle - 50-300 € / 12 kk
    • joukkueen vanhemmat itse päättävät
    • joukkueen juokseviin kuluihin mm. peli- ja turnausmatkat
  • Pelipassi (=lisenssi) Palloliitolle 6 - 42 € pelaajan iästä riippuen
  • Vakuutus tulee olla kaikilla pelaajilla - 4-140 € pelaajan iästä riippuen
    1. voi hankkia Palloliiton kautta tai voi ostaa oman vakuutuksen
    2. Seura hankkii pelipassin ja tarvittaessa vakuutuksen joukkueenjohtajalta saamansa tiedon perusteel-la.

JOUKKUEIDEN TOIMINTASUUNNITELMAT

Joukkueiden toimihenkilöt luovat joukkueen toimintasuunnitelman. Kaikki joukkueet harjoittelevat, pelaavat harjoitusotteluita ja osallistuvat turnauksiin. Joukkueet pitävät taukoja omien suunnitelmien mukaisesti. Usein tauot osuvat seuraaviin ajankohtiin; joulu, talviloma, heinäkuu ja lokakuu. Tarkempaa tietoa suunnitelmista saat vastuuvalmentajalta ja joukkueenjohtajalta.

VARUSTEET

Alkuun pääsee sään ja olosuhteet huomioivalla liikuntavarustuksella. Pelikengät ja säärisuojukset on hyvä hankkia heti. Matalanappulaiset futiskengät toimivat monella eri alustalla.

Varustehankinnoista vastaavat joukkueet ja pelaajat itsenäisesti. Ennen kuin hankit varusteita, tiedustele oman joukkueen varustevastaavalta tai joukkueenjohtajalta, mitkä ovat oman joukkueesi käytännöt.

FC Reipas ry

Lahden stadion, Urheilukeskus